Klachtenregeling

 

 

klacht
klacht

We doen er alles aan om jou en je kindje goed te begeleiden. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Toch ergens niet tevreden over of heb je een klacht? Laat ons dat vooral weten. Blijf er niet mee rondlopen! 

Bespreek je klacht met je verloskundige

Zit je met vragen? Met twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Laat ons dat vooral weten. Liefst zo snel mogelijk, maar óók als je er al een tijdje mee rondloopt. Dan praten we er samen over en proberen we er snel iets aan te doen. We maken graag een aparte afspraak met je, zodat we rustig de tijd hebben om te praten. Als je het lastig vindt om het gesprek te voeren, kun je iemand die je vertrouwt meenemen naar dit gesprek.

Schakel een klachtenfunctionaris in

Wil je meer weten over je rechten of wil je advies? Wil je je klacht eerst met iemand anders bespreken? Of vind je het prettig als iemand je helpt bij het indienen? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris. De functionaris is onpartijdig en alles wat je hem of haar vertelt, is vertrouwelijk. Klantenfunctionarissen bespreken met jou waarover je ontevreden bent en wat je wil bereiken met je klacht. Zij adviseren je wat je kunt doen, helpen je om het gesprek met ons aan te gaan of ondersteunen je door een brief te schrijven over de klacht. De klachtenfunctionaris kan jou en ons helpen om samen een oplossing te zoeken.

Contact met de klachtenfunctionaris

Je kunt contact opnemen met een klachtenfunctionaris via klachtverloskunde.nl. De verloskundige probeert, eventueel samen met de klachtenfunctionaris, de klacht binnen zes weken af te handelen. Binnen deze periode ontvang je van ons bericht wat we hebben gedaan met je klacht. Als je er met de verloskundige en de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uit komt, kun je je klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of de klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak. Kijk voor meer informatie op geschilleninstantie verloskunde.